LaciQ

LaciQ

my e-mind

LaciQ's weblog
  hlavne o developerstve, mobilných telefónoch, autíčkach, počítačoch, programovaní a webdizajne ...

Policajti si na mňa počkali alebo ako som konečne zase dostal pokutu

[2009/02]

Na úvod musím úprimne povedať, že od zavedenia nového cestného zákona sa fakt nestačím čudovať. Ľudia dodržiavajú predpisy tak, ako keby doteraz žiadne nikdy neplatili. Policajti hliadkujú s trojnásobne väčším pokrytím, ako keby doteraz žiadny cestný zákon neexistoval a dávali sa pokuty len za alkohol za volantom. Novým zákonom došlo k minimálnym zmenám, ale hlavne k väčšej bezpečnosti, pričom ja sa najviac tesím celodennému svieteniu, ktorého som sa konečne dočkal.

Šoférujem sedem rokov, pričom prvé dva roky v skúšobnej lehote som bol skutočne opatrný. Skúsenosti za volantom človek naberá tým, koľko najazdí, taktiež tým poznáva hranice bezpečnej jazdy, technické schopnosti vozidla, pretože nieje dôležité extrémne zrýchliť ale skôr včas zastaviť. A tak to bolo aj so mnou, za volantom každého vozidla som presne vedel čo si môžem dovoliť, kde sú hranice a ktoré veci radšej nepokúšať. Jazda medzimesto bez pásov sa stala denno dennou záležitosťou, za čo som patrične zaplatil 500,- Sk v lete roku 2006 a odvtedy sa mi pokuty začali akosi vyhýbať. Stošesťdesiat po diaľnici, kde sú dlhé bezpečné rovinky mi nikdy nerobilo starosti, až pokiaľ som nezbadal v odstavnom pruhu čierne Audi, ako zastavilo toho, ktorý ma ešte pred štvrť hodinou, ako jeden jediný, na diaľnici obehol. Osemdesiatka v meste v miestach, kde cestu nekrižujú prechody pre chodcov, stovečka na vnútornom obchvate žiliny. Že prečo stovka? Lebo nikto tade nejde pod sedemdesiat, teda nešiel, kým neznížili rýchlosť v obci zo šesťdesiat na päťdesiat. Priznávam sa, nie vždy jazdím podľa predpisov, pretože bezpečnostný pás si dávam len nad stodvadsať a nie vždy dodržujem maximálnu predpísanú rýchlosť, zvlášť na miestach kde to dobre poznám a svojou jazdou neohrozím ani neobmedzím nikoho iného. Podľa mňa je v poriadku ísť stodvadsať po známej ceste prvej triedy s takmer dvojtonovým autom, s veľkými širokými pneumatikami a absolútnou koncentráciou na jazdu, aj keď samozrejme, fyzikálne zákony patria pre všetkých. Ale nieje podľa mňa v poriadku keď takto idem a v tej rýchlosti nemôžem dobehnúť desať ročnú felíciu, ktorá sa kníše zo strany na stranu a o chvíľku akceleruje na svoje maximum, na ceste s vyjazdenými koľajmi, len aby dal tomu autu s xenónovými svetlometmi za ním najavo, že aj on dokáže ísť rýchlo. Dokáže, ale za akú cenu. Áno, aj toto sa mi stalo, medzi Žilinou a Strečnom chlapec na starej felícií s banskobystrickou ŠPZ valil takmer stotridsať, tá cesta je nevyspytateľná a to po nej jazdím každučký deň.
Netvrdím, že veľké a silné autá ľudí oprávňujú k porušovaniu predpisov, ale hnevajú má tí, ktorí balansujú na hranici bezpečnosti so svojimi staršími vozidlami, lebo sa chcú na ceste ukázať, že dokážu konkurovať tým silnejším a novším. Prvý februárový deň som ozaj nečakal, že také množstvo dopravných policajtov sa vyberie von, veď bolo predsa pekne a začne si plniť svoje zastavovacie povinnosti. Ja som to mal namierené do Strečna a ak trošku poznáte Žilinu, tak viete, že na výpadovke s nej už cestu nekrižuje žiadna úrovňová križovatka ani prechod pre chodcov. Preto klasicky, inštinktívne, aby som sa plynulo zaradil do hustej premávky smerujúcej na východ som trošku zošliapol plyn, pomalé auto obehol cez plnú čiaru a pri tabuli Žilina som mal na tachometri trojmiestne číslo. Hneď za zákrutou sa policajt hral s vysielačkou, neviem kde mal kompicov, ale jednoznačne, v ten okamih mi nebolo všetko jedno. Tak isto po vnútornom okruhu Žiliny aj výpadovke na Rajec jazdím osemdesiat - deväťdesiat, myslel som si totiž že to je brané ako rýchlostná cesta v obci, pokiaľ ma na jednom fóre neupozornili, že to nieje pravda pokiaľ nieje označená značkou. Tak si vravím, v meste už žiadne porušovanie predpisov.

A tak opäť prišlo aj na mňa. Spravodlivosť existuje. Bol som na služobnej ceste, vyobliekaný, nahodený ;) Celú cestu som šiel osemdesiat - deväťdesiat, po hodine a pol jazdy som mal priemernú spotrebu môjho dízlového kamaráta 4.7 litra a takého číslo sa mi skutočne nikdy nepodarilo. Cestou späť som sa zavesil na kamión a za Vrútkami ma pokúšala príležitosť, odbočovací pruh na benzínku, dosť dlhý, kamión sa vliekol, natrvalo mi dlho a už som ho zakázane obiehal, samozrejme manéver som dokončoval na rozhraní odbočoavcieho pruhu a následnej zebry. Nikoho som neohrozil ani neobmedzil, ale na neďalekom kopčeku už stáli kamaráti s kamerou a celú moju akciu majú natočenú, dávajú signál ďalším kamarátom do Xtrailu pri hlavnej ceste a už aj ma odstavujú na krajnicu. Vodičák, občaňák, techničák, policajt si ma premeráva, pretože za volantom už nosím okuliare a vyzerám dôležitejšie a staršie ako na tých dokladoch :) Že mám cúvnuť z tej hlavnej k ich Xtrailu, aby sa mi nič nestalo. Že či viem prečo ma zastavili. Áno, som si vedomý presne viem. Že či to chcem vidieť aj na fotke. Nie, obiehal som tam kde som nemal, som si plne vedomý priestupku. Napadali ma rôzne veci a vravím si, 300eur to dúfam nebude. Pán vodič, bude vám udelená pokuta 48 eur, máte nejaké námietky k pokutovaniu priestupku. Nie, som si vedomý, je to v poriadku. Zapaltíte na mieste? Nie, hotovsť pri sebe nenosím. Asi desať minút im trvalo kým mi vypísali bloček a to medzitým nezastavili žiadne auto.

Len by som chcel teraz vedieť, či som to zaplatil za všetky doterajšie resty, alebo už mám niečo aj predplatené dopredu :)
Zobrazené x
Keytagy
  • developerstvo
  • homepage
  • laciq
  • pokuta
  • polícia
  • vizualizacie
  • žilina
Najčítanejšie
All rights reserved! laciq@itcs.sk ICQ 243-137-153